فراپلاست | تولید کننده انواع مخازن پلی اتیلنی

تولید مخزن پلی اتیلن

مخزن پلی اتیلن در ابعاد و اندازه های مختلف و به رنگ سفید تولید می شوند و از آن ها به منظور نگهداری مایعات و آب آشامیدنی در صنایع مختلف استفاده می شود.این مخازن در انواع تک لایه ، دو لایه و سه لایه تولید می شوند و هر کدام کاربرد های متفاوتی دارند. تولید مخزن پلی اتیلن به دلیل تنوع فراوانی که این محصول در طرح و ابعاد دارند و همچنین به دلیل سبک و قابل حمل بودن ، بسیار زیاد می باشد و جایگزین بسیار مناسبی برای مخازن دیگر شده است.

ایران به دلیل تقاضای زیادی که این محصول دارد سال های سال می باشد که در تولید مخزن پلی اتیلن خود کفا شده و هیچ نوع وابستگی به کشور های دیگر ندارد و قادر به تولید انواع مخازن پلی اتیلنی در تمامی طرح ها و ابعاد می باشند. مخازن پلی اتیلن در چندین تیپ و  رنگ تولید می شوند که مراحل تولید آن ها یکی می باشد و فقط در شکل قالب متفاوت می باشند . تولید مخزن پلی اتیلن در ابعاد و اندازه های مختلف و طرح مورد نظر مشتریان و به صورت تک لایه ، دو لایه یا سه لایه به صورت سری یا تکی امکان پذیر می باشد و بنا به نیاز مشتریان مخزن پلی اتیلن مد نظر آن ها تولید می شود .

روش تولید مخازن پلی اتیلن :

تولید هر محصولی شامل گذراندن مراحل و فرآیند های مخصوص به خود می باشد که  تولید مخزن پلی اتیلن نیز دارای روش مخصوصی می باشد و با استفاده از آن انواع مخازن پلی اتیلن از قبیلی مخزن پلی اتیلن عمودی ، مخزن پلی اتیلن افقی ، مکعبی، مخازن بیضی ، مخازن سم پاش ، مخازن انبساط و مخازن قیفی و وان پلی اتیلن و ..  تولید می شود که هر کدام برای استفاده های مختلفی به کار برده می شوند . برای تولید هر کدام از این مدل ها باید فرآیند تولید به طور کامل و مرحله به مرحله پشت سر گذاشته شود .

روش تولید مخزن پلی اتیلن معمولا توسط فناوری قالب گیری دورانی و در دما های بالا و پایین صورت می گیرد. این روش که روتوملدینگ نیز نامیده می شود از جمله فرآیند های شکل دهی مواد پلاستیکی به شکل تو خالی می باشد.

فرآیند تولید

فرایند تولید مخزن پلی اتیلن که به طور عامیانه مخازن پلاستیکی هم نامیده می شوند به طور کلی به این روش انجام می شود که مقداری پودر پلی اتیلن  به داخل قالبی که به شکل محصول نهایی می باشد ریخته می شود.با گردش قالب حول محورها و در نتیجه حرارت وارده به آن ، پودر پلی اتیلن موجود در داخل قالب به دیواره های آن می چسبد و لایه در سطح داخلی قالب به وجود می آید.

بعد از ایجاد لایه در سطح داخلی قالب چرخش قالب متوقف نمی شود و همچنان در حین مرحله سرمایش ادامه پیدا می کند تا جایی که پلی اتیلن به شکل مطلوب در آید و حالت جامد به خود بگیرد.با سخت شدن پلی اتیلن به اندازه کافی با توقف چرخش و سرمایش ، پلاستیک از داخل قالب خارج می شود و چرخه فرآیند دو باره تکرار می شود.این مراحل با استفاه از دستگاه به طور دقیق انجام می شود و پلاستیک کاملا به شکل قالب در می آید .

دستگاه های قالب گیری همیشه مشابه هم نمی باشند و همه ی آن ها شامل مراحل  گرمایش و سرمایش نمی باشند.در برخی از دستگاه های قالب گیری دورانی ،ساختار تک لایه بدون حرارت دهی خارجی  و با  اضافه کردن اپوکسی یا رزین پلی استر غیر اشباع دارای ماده پخت انجام می شود .

عوامل موثر در فرایند تولید مخزن پلی اتیلن :

عوامل بسیاری در تولید مخزن پلی اتیلن دخیل می باشند که شامل زمان قالب گیری ، روش قالب گیری ، سرعت سرد کردن ، سرعت چرخش قالب ، نسبت سرعت محور های چرخش در فرآیند تولید مخزن پلی اتیلن می باشد .

مواد مورد استفاده در تولید مخزن پلی اتیلن :

در تولید مخزن پلی اتیلن بیش از ۸۰ درصد پلاستیک  یا پلی اتیلن یا از خانواده آن ها به کار برده می شود و مابقی مواد برای استحکام و دوام بخشیدن  و … می باشد .قالب هایی که برای تولید مخزن پلی اتیلن به کار برده می شوند دارای دیواره های نازکی می باشند که می توان با طراحی مناسب آن قطعات پیچیده ای همانند جعبه های دو جداره یا چند وجهی که تولید آن به روش های دیگز مشکل می باشد  را تولید نمود .

مراحل بعد از تولید مخزن پلی اتیلن :

بعد از تولید مخزن پلی اتیلن و گذراندن فرآیند تولید مراحلی انجام می شود تا از سالم بودن و ضخامت مخازن پلی اتیلن اطمینان حاصل نمود . آزمون هایی که بعد از فرآیند تولید مخزن پلی اتیلن بر روی آن ها انجام می شود شامل موارد زیر می باشد .

مرحله ی تست ضخامت مخزن پلی اتیلن :

در این مرحله ضخامت مخزن پلی اتیلن به وسیله ی دستگاهی مانند ضخامت سنج اولتراسونیک ، اندازه گیری می شود و با توجه به استاندارد astm ضخامت آن ها کنترل می شوند. در این مرحله ضخامت دیواره ها و پایه محصول بررسی می شود تا مطابق با استاندارد ها باشد .

مرحله ی تست ضربه مخزن پلی اتیلن :

این مرحله به منظور اطلاع از مقاومت مخزن انجام می شود به این روش که نمونه ای از مخزن تولید شده را برش می دهند و آن را در دمای منفی ۳۶ درجه سانتی گراد به مدت ۳۰ دقیقه سرد می کنند و بعد از آن به وسیله دستگاه پرتاپ دارت به آن ضربه وارد می کنند و اگر بر اثر ضربه آسیبی به مخزن وارد شود و شکسته یا سوراخ گردد ، محصول از تست رد می شود زیرا کیفیت لازم برای فروش را ندارد .

مرحله ی تست ظاهری مخزن پلی اتیلن :

در این مرحله مخزن پلی اتیلن توسط کارشناس از نظر ظاهری مورد بررسی قرار می گیرد تا اشکالات احتمالی روی سطوح را بررسی نماید و در صورت وجود اشکال کنار گذاشته شود .بعد از سپری کردن مراحل تست ، مخازن پلی اتیلن به نمایندگی ها و محل های  فروش برای رسیدن به دست مشتریان ارسال می گردند.

جهت سفارش تولید مخزن با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه

Get updates and learn from the best

مطالب مرتبط

فراپلاست

نحوه تولید مخازن پلی اتیلن

برای این که بدانیم یک مخزن پلی اتیلن چگونه تولید می شود باید ابتدا بدانیم مخازن پلی اتیلن چیست و چه کاربردی دارد و پس از آن نحوه

فراپلاست

مخازن پلی اتیلن در تبریز

مخزن پلی اتیلن به دلیل کاربرد های فراوانی که دارد در تبریز تولید و فروش بسیاری دارند و بازار تبریز از جمله بازار هایی می باشد که

درباره فراپلاست

با فراپلاست بیشتر آشنا شوید...