فراپلاست | تولید کننده انواع مخازن پلی اتیلنی

مخزن پلی اتیلن افقی

پلی اتیلن از جمله ی موادی می باشد که در برابر مواد اسیدی و بازی مقاوم می باشد و بنابرین به دلیل دوام و مقاومت زیادشان  از آن ها در تولید مخازن پلی اتیلنی استفاده می شود . مخزن پلی اتیلن از جمله ی انواع مخازنی می باشد که در نگهداری سیالات و مواد شیمیایی از آن ها استفاده می شود و در انواع مختلف مخزن پلی اتیلن افقی ، مخزن پلی اتیلن عمودی ، مخزن پلی اتیلن مکعبی ، مخزن پلی اتیلن مخروطی ، …  تولید دارند.

مخزن پلی اتیلن افقی از جمله پر کاربرد ترین مخازن پلی اتیلن می باشد . مخازن پلی اتیلن به دلیل قیمت مناسب بسیار مورد استفاده  قرار می گیرند و جایگزین بسیاری از مخازن با جنس های دیگر مانند مخازن فلزی شده اند .

مخزن پلی اتیلن افقی از جنس پلی اتیلن یا پلاستیک در ابعاد و اندازه های مختلف به صورت تک جداره ، دو جداره  و سه جداره تولید می شوند و امکان تولید آن ها در لایه های بیشتر نیز وجود دارد . همچنین در این نوع از مخازن قابلیت افزودن فوم و رنگ های متفاوت در آن ها وجود دارد . مخزن پلی اتیلن افقی در چندین رنگ و در دو تیپ تیره و روشن و در اندازه های مختلف از ۷۰ لیتر تا ۵۰۰۰ لیتر تولید می شوند و از لحاظ شکل شبیه مخازن فلزی سنتی می باشند که بر روی پایه های پلی اتیلنی یک پارچه قرار می گیرند .

کاربرد انواع مخزن پلی اتیلن افقی :

مخزن پلی اتیلن افقی قابلیت کاربرد در مراکز صنعتی ، نیمه صنعتی ، کارگاه های عمرانی ، کمپ های کارگری ، صنایع کشاورزی ، صنایع تبدیلی ، صنایع تولید رنگ ، صنایع پترو شیمی ، صنایع دارو و … را دارد .

از مخزن پلی اتیلن افقی به عنوان مخزن آب شرب برای نگهداری بهداشتی آب شرب استفاده می شود . این مخازن در صنایع غذایی ، کشاورزی و دامپروری بسیار مورد استفاده قرار می گیرند . در صنایع شیمیایی از مخزن پلی اتیلن افقی برای ذخیره و نگهداری انواع اسید و مواد شیمیایی استفاده می شود . مخزن پلی اتیلن افقی همچنین برای نگهداری آب آتش نشانی به کار برده می شوند .

مخزن پلی اتیلن افقی  تک لایه یا تک جداره برای نگهداری سیالات معمولی که حساسیتی در نگهداری آن ها وجود ندارد به کار برده می شود . نوع دو لایه یا دو جداره  این مخازن  جهت نگهداری محلول های شیمیایی و یا نگهداری آب به صورت دفنی به کار برده می شود . نوع سه لایه یا سه جداره در مخازن پلی اتیلن افقی به گونه ای طراحی شده اند که از تابش نور خورشید به سیالات داخل مخزن ممانعت می کنند و در نتیجه از از تاثیر نور آفتاب بر روی محلول های شیمیایی و یا رشد جلبک در داخل مخزن جلو گیری می کند .

ویژگی های مخزن پلی اتیلن افقی :

  • مخازن پلی اتیلن افقی برای نگهداری هر نوع سیالی در مدل های تک لایه ، دو لایه ، سه لایه طراحی می شوند.
  • مانع از رشد میکروب ها و جلبک ها در داخل مخازن می شوند  .
  • دوام بالایی در برابر خوردگی دارند .
  • دارای ضخامت بالایی در پایه ها و شیار های نگهدارنده می باشند .
  • عوامل طبیعی مانند تابش نور خورشید یا هوای سرد مانع از تغیر شکل در بدنه آن ها می شود .
  • جداره مخزن پلی اتیلن افقی دوام زیادی دارد .
  • دارای دریچه بازدید پیچی در بالای مخزن می باشد .
  • قابلیت تولید در انواع رنگ ها را دارند .
  • دارای قیمت مناسبی می باشند .
  • یک پارچه و بدون درز می باشند .
  • انتقال حرارت در آن ها بسیار پایین می باشد .
  • قابلیت حمل و نقل و نصب آن ها راحت و آسان می باشد .
  • مقاوم در برابر اسید و باز می باشند .

کاربردهای مخزن پلی اتیلن افقی :

مخزن پلی اتیلن افقی به دلیل دارا بودن شکل افقی که هم ریختن سیالات در داخل آن راحتر می باشد و هم قابلیت گذاشتن آن  درهر مکانی وجود دارد  بسیار پر کار برد می باشند  و برای مکان هایی که دارای محدودیت ارتفاع هستند بسیار مناسب می باشند .  مخزن پلی اتیلن افقی به دلیل افقی بودن آن  پایدارتر از مخازن عمودی می باشند زیرا در آن ها مرکز ثقل نزدیکتری از آب با زمین وجود دارد.

شکل و ابعاد و همچنین قیمت مناسب مخزن پلی اتیلن افقی از جمله ی دلایل استفاده از این مخازن می باشد . مخازن پلی اتیلن افقی با توجه به داشتن سه تیپ تک لایه ، دو لایه و سه لایه برای نگهداری سیالات مختلف در صنلیع مختلف به کار گرفته می شوند . مخزن پلی اتیلن افقی قابلیت تولید در طول های مختلف را دارد و نوع سه لایه آن قابلیت کار برد در محیط های باز را دارد .

قیمت مخزن پلی اتیلن افقی :

مخازن پلی اتیلن افقی به دلیل تولید در ابعاد و اندازه های مختلف و همچنین تنوع در تیپ و جداره دارای قیمت های متفاوتی می باشند و متانسب با تک جداره یا دو جداره یا سه جداره بودن آن ها و همچنین وزن و طول آن قیمت آن ها محاسبه می شود . به طور کلی مخازن پلی اتیلن از جمله مخازنی می باشند که قیمت بسیار مناسبی دارند و نسبت به مخازن فلزی و … هم مزیت های زیادی دارند و هم به صرفه و اقتصادی می باشند.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه

Get updates and learn from the best

مطالب مرتبط

فراپلاست

نحوه تولید مخازن پلی اتیلن

برای این که بدانیم یک مخزن پلی اتیلن چگونه تولید می شود باید ابتدا بدانیم مخازن پلی اتیلن چیست و چه کاربردی دارد و پس از آن نحوه

فراپلاست

مخازن پلی اتیلن در تبریز

مخزن پلی اتیلن به دلیل کاربرد های فراوانی که دارد در تبریز تولید و فروش بسیاری دارند و بازار تبریز از جمله بازار هایی می باشد که

درباره فراپلاست

با فراپلاست بیشتر آشنا شوید...