فراپلاست | تولید کننده انواع مخازن پلی اتیلنی

نحوه تولید مخازن پلی اتیلن

برای این که بدانیم یک مخزن پلی اتیلن چگونه تولید می شود باید ابتدا بدانیم مخازن پلی اتیلن چیست و چه کاربردی دارد و پس از آن نحوه ی تولید آن را بررسی کنیم .

مخازن پلی اتیلن چیست ؟

مخازن پلی اتیلن به مخازنی گفته می شود که در انواع مختلفی تولید می شوند و برای نگهداری انواع مایعات سبک و سنگین و انواع مایعات شیمیایی از آن ها استفاده می شود . مخازن های پلی اتیلن در انواع تک جداره و دو جداره و همچنین سه جداره تولید می شوند که هر کدام از این انواع برای نگهداری مایعات با شرایط محیطی خاص اختصاص می یابند ، برای مثال این گونه می توان گفت که مخازن تک جداره در نگهداری از مایعات در فضای سر پوشیده به کار برده می شوند و مخازن دو جداره نیز مایعات را در فضای باز در مناطق معتدل و مخازن سه جداره نیز مایعات را در فضای باز سردسیر و گرمسیر نگهداری می کنند .

انواع مخازن پلی اتیلن

مخازن پلی اتیلن شامل مخازن افقی ، مخازن سه جداره ضد نور و جلبک ، مخازن عمودی ، مخازن مکعبی ، مخازن بیضی ، مخازن سم پاش ، مخازن انبساط و مخازن قیفی از انواع مخازن های پلی اتیلنی می باشند که هر کدام برای کاربرد خاص و ویژه ای طراحی می شوند .

نحوه تولید مخازن پلی اتیلن

نحوه ی تولید مخازن پلی اتیلن :

فرآیند تولید مخازن پلی اتیلن در تبریز شامل مراحل ویژه ای است که مختصرا توضیح داده می شود . برای تولید مخازن پلی اتیلن باید فرایند تولید را پشت سر گذاشت . فرایند قالب گیری که روشی برای شکل دهی به پلاستیک ها در دما های بالا و پایین و در شکل قالب باز جهت تولید قطعات تو خالی و یک پارچه و بدون تنش های پسماند می باشد و طی این مرحله می توان با کمترین مقدار تولید ضایعات اشکال پیچیده ای را تولید کرد .

عواملی همچون دما و زمان قالب گیری و روش و سرعت سرد کردن و سرعت چرخش قالب و نسبت سرعت محور های چرخش در فرایند تولید تاثیر گذارند .

فرایند تولید در تولید مخازن پلی اتیلن شامل ۴ مرحله می باشد که در زیر به این مراحل اشاره می کنیم :

۱ – مرحله ی اول شامل پر کردن قالب یا همان Charjng می باشد که قالب که طی این مرحله که به صورت محصول نهایی طراحی شده باز می شود و مقدار معینی از ماده پلیمری مورد نظر به صورت پودر یا مایع در نیمه پایینی قالب ریخته می شود .

۲ – مرحله ی دوم شامل حرارت دهی یا  Heating می باشد که پس از آن که قالب بسته می شود ماشین شروع به کار می کند و قالب در داخل کوره حول دو محور عمود بر هم می چرخد . با این کار انتقال حرارت باعث ذوب شدن پودر داخل قالب می شود و سطح داخلی قالب به وسیله آن به طور یکنواخت پوشیده می شود .

۳ – مرحله سوم که همان مرحله سرد کردن یا Cooling می باشد و در این مرحله قالب را در همان حالت چرخش ، وارد ایستگاه خنک کننده می کنند و قطعه نهایی با سرد شدن قالب که به وسیله جریان هوا یا پاشش آب این کار انجام می شود و پلیمر درون آن را نیز سرد می کند شکل می گیرد .

۴ – تخلیه محصول یا demolding که مرحله چهارم از فرایند تولید می باشد تحویل محصول می باشد که با ایستادن ماشین از حرکت ، باز کردن نیمه قالب از درون آن قطعه نهایی خارج می شود .

با طی کردن کامل مراحل توضیح داده شده  مخازن پلی اتیلنی تولید می شوند و این مخازن دارای حجم ها و اندازه ها و انواع متفاوتی می باشند که بر حسب نیاز مشتریان و مصرف کنندگان می توان در اختیار گذاشت . مخازن پلی اتیلن به دلیل بهداشتی و ضد میکروب بودنشان در نگهداری آب های آشامیدنی و مواد غذایی و بهداشتی نیز به کار برده می شوند .

برای کسب اطلاعات بیستر با گروه صنعتی فرا پلاست در تماس باشید.

عضویت در خبرنامه

Get updates and learn from the best

مطالب مرتبط

فراپلاست

نحوه تولید مخازن پلی اتیلن

برای این که بدانیم یک مخزن پلی اتیلن چگونه تولید می شود باید ابتدا بدانیم مخازن پلی اتیلن چیست و چه کاربردی دارد و پس از آن نحوه

فراپلاست

مخازن پلی اتیلن در تبریز

مخزن پلی اتیلن به دلیل کاربرد های فراوانی که دارد در تبریز تولید و فروش بسیاری دارند و بازار تبریز از جمله بازار هایی می باشد که

درباره فراپلاست

با فراپلاست بیشتر آشنا شوید...